برگزاری جلسه با ریاست ، روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران

۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۱ کد : ۳۹۱۶۱ اخبار بازدیدهای هیئت استانی
تعداد بازدید:۹۲
برگزاری جلسه  با ریاست ، روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران

در تاریخ دوشنبه 18 دیماه 1402 جلسه ای با حضور ریاست (دکتر افشین مهر) و روسای مراکز و واحدهای هجده گانه دانشگاه پیام نور استان تهران و مدیرکل نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران جناب آقایان: دکتر میثم شهبازی و دکتر بهزاد هدهدی برگزار گردید .

در ابتدای جلسه دکتر شهبازی با اشاره به این موضوع که درصد قابل توجهی از آمار ورودی های دانشگاهها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانش آموختگان دانشگاه پیام نور هستند ، این آمار را به صورت معناداری قابل توجه دانستند و یکی از دلایل این امر را اسانداردسازی های این دانشگاه در امر پذیرش، ارزیابی و آزمون های متمرکز برشمرد که سهم دانشجو را هم در مشارکت فعال آموزشی  پژوهشی افزایش داده است .

در ادامه دکتر هدهدی از تهیه و تنظیم نسخه کارشناسی شده ی تحلیل جامع زیرنظام دانشگاه پیام نور استان تهران خبر داد و اضافه نمودند مشارکت فعال دانشجویان در فرآیند یادگیری، تولید محتوای آموزشی، طراحی و ویرایش سوالات استاندارد در سطح کشوری از مزیت های این دانشگاه است و همچنین ارائه ایده های خلاقانه در زمینه جذب دانشجویان و مشارکت افزایی در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در قالب کانون های و تشکل های دانشجویی و ارتباط چهره به چهره و تقویت رابطه سازنده ی استاد - شاگردی ضروری است . ایشان همچنین به توسعه حرفه ای و ارتقای شایستگی ها در سطوح اعضای هیات علمی، اداری و دانشجویی که از نیازهای امروز آموزش عالی است، اشاره نمودند .

سپس دکتر افشین مهر به اهمیت شاخص سازی و لزوم هماهنگی آن با نظام ارزیابی اشاره نمودند وگفتند دانشگاه پیام نور همچون گذشته به فعالیت آموزشی خود بصورت نیمه حضوری ، نیمه مجازی(ترکیبی) ادامه خواهد داد و با شعار " آموزش همه وقت ، در همه جا " آموزش را به درب منازل برده است .این درحالی است که سهم این دانشگاه بنا به اعلام سازمان سنجش کشور از ورودی های تحصیلات تکمیلی همیشه بیش از 30 درصد می باشد ، در شرایطی که همه دانشگاهها با کاهش جمعیت دانشجویی مواجه اند این دانشگاه 10 درصد رشد جمعیت دانشجویی داشته است .ایشان ضمن اشاره به تاکید اساسنامه پیام نور بر تولید محتوای آموزشی و برگزاری آزمون متمرکز گفتند تاکنون بالغ بر 3500 عنوان کتاب خودآموز در دانشگاه پیام نور به چاپ رسیده و سهم دانشگاه پیام نور استان تهران از تولید علم در کشور طی 10 سال گذشته به طور میانگین از 5700 مقاله حدودا 1400 مقاله بوده که با توجه به تعداد اعضای هیات علمی، آمار قابل توجهی است .

در ادامه جلسه ، تعدادی از روسای مراکز و واحدهای حاضر در جلسه نیز به بیان مشکلات و نقطه نظارت خود پرداختند و در جمعبندی پایانی دکتر شهبازی بیان کردند: دانشگاه پیام نور مدل ماموریتی منحصر بفردی در آموزش عالی دارد، لذا موجودیت آن تهدید نخواهد شد و همه ی ارزیابی ها در ذیل طرح ارزیابی کلان مدیریتی است که خروجی آن نیز در تصمیم گیری های کلان تاثیر گذار خواهد بود و امیدوریم زمینه اجرایی مدل های ارزیابی اقتضایی و بومی را نیز فراهم کنیم .

 

 


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.