بازدید ازپژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تاریخ ۱ مرداد ماه ۱۴۰۲

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۴ کد : ۳۶۱۱۳ اخبار بازدیدهای هیئت استانی
تعداد بازدید:۶۷
بازدید ازپژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی  در تاریخ ۱ مرداد ماه ۱۴۰۲

در راستای برنامه زمانبندی بازید و ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی و پژوهشی پس از اخذ اطلاعات مد نظر در فرم گزارشنامه موسسات پژوهشی و مستندات لازم و بررسی اولیه آنها براساس هماهنگی قبلی با پژوهشگاه  فرهنگ و اندیشه اسلامی،  کارگروه تخصصی این اداره کل در تاریخ 1 مرداد ماه 1402 از این پژوهشگاه بازدید نمودند. در این بازدید که آقایان دکتر هدهدی «معاون اداره کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران»، دکتر حسین میرزائی « عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران» و خانم‌ دکتر احمدزاده راجی، «کارشناس مسئول نظارت و ارزیابی مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری» به عنوان اعضای تیم بازدید حضور داشتند؛ فضای فیزیکی، زیرساخت و امکانات، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، وضعیت نیروی انسانی و امور اداری و مالی این پژوهشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

این موسسه در سال 1373 تاسیس شده است و اساسنامه آن در سال 1392 به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. در این بازدید آقای دکتر میرزایی با اشاره به نقش ویژه و رفیع هیات های امنا، به گشایش های زیادی که در نظام آموزش عالی به این واسطه ایجاد شده است اشاره کردند. دکتر هدهدی نیز در خصوص ضرورت استاندارد سازی رویه ها و نظام سازی براساس قوانین آموزش عالی کشور توسط پژوهشگاه برای تعالی سازمانی،  ضرورت اخذ مجوزهای لازم برای تاسیس گروه‌ها و پژوهشکده‌ها به منظور جذب هیات علمی و ضرورت استخدام عضو هیئت علمی متناسب با اعتبارات و نیز درج اطلاعات در سامانه ساعا و تعامل با اداره کل نظارت و ارزیابی استانی برای رفع نواقص و اخذ تایید نهایی اشاره کردند. در ادامه جلسه بررسی مستندات و نواقص فرم‌های خوداظهاری توسط همکاران اداره کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران انجام شد. گزارش نهایی ارزیابی وضعیت و عملکرد موسسه مذکور پس از جمع‌بندی بررسی‌ها و تحلیل نقاط قوت و نقاط قابل بهبود به مرکز نظارت وزارت عتف ارسال خواهدشد.
 


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.