بازدید از پژوهشکده قوه قضائیه

بازدید هیأت نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران از پژوهشکده قوه قضائیه در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۹

۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰ کد : ۳۲۴۵۰ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۰۷

بر اساس برنامه زمانبندی بازدید از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، مدیران و کارشناسان اداره کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران با هماهنگی قبلی و در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ از پژوهشکده قوه قضائیه بازدید نمودند. در این بازدید که آقایان دکتر شاه‌حسینی، «مدیر کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران»، دکتر هدهدی، «معاون اداره کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران» و خانم‌ها دکتر سیفی، «عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی» و دکتر احمدزاده راجی، «کارشناس مسئول نظارت و ارزیابی مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری» به عنوان اعضای تیم بازدید حضور داشتند، فضای فیزیکی، زیرساخت و امکانات، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، وضعیت نیروی انسانی و امور اداری و مالی این پژوهشکده مورد بررسی قرارگرفت.
این پژوهشکده وابسته به قوه قضائیه در سال ۱۳۹۱ با عنوان پژوهشگاه شکل گرفت و با توجه به اینکه پژوهشگاه‌ها باید تابع قانون حکمرانی آموزش عالی باشند در تعامل با وزارت عتف مجوز موافقت اصولی از شورای گسترش آموزش عالی با عنوان پژوهشکده قوه قضائیه را در مرداد ماه ۱۳۹۷ اخذ نمود. سپس در دی‌ماه ۱۳۹۹ با مجوز رسمی شورای گسترش آموزش عالی مجوز قطعی برای این پژوهشکده با چهار گروه پژوهشی آرای قضایی، سیاستگذاری جنایی و عدالت کیفری، حقوق عامه، آینده‌پژوهی قضائی صادر شد. 
در این بازدید که حدود هفت ساعت طول کشید پس از نشست با رئیس و معاونان پژوهشکده و استماع گزارش فعالیت‌ها و دستاوردها؛ نظرات، سؤالات و ابهاماتی که در بررسی مستندات و گزارش‌های دریافتی از پژوهشکده و یا از اطلاعات مندرج در وب‌سایت پژوهشکده استخراج شده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در چارچوب این گفتگوها موضوعاتی همچون ضرورت تابعیت از حکمرانی علمی و مرجعیت قانونی وزارت عتف در صدور مجوزهای فعالیت پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها، تلاش پژوهشکده قوه قضائیه در راستای ارتقاء به پژوهشگاه، مطرح و پیشنهادها و نقطه‌نظراتی در راستای رفع نواقص، بهبود و ارتقای کیفیت و جایگاه پژوهشکده ارائه شد. همچنین طی دو جلسه جداگانه با اعضای هیئت علمی، کارکنان و پژوهشگران، مسائل، مشکلات و نظرات آنها از نزدیک بررسی شد.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.