بازدید از واحد تهران جنوب دانشگاه پیام نور

بازدید هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران از واحد تهران جنوب دانشگاه پیام نور استان تهران در تاریخ ۲۰ ام آذر ماه سال ۹۸

۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۰۵۲۷ اخبار بازدیدهای هیئت استانی
تعداد بازدید:۳۰۲
بازدید هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران از واحد تهران جنوب دانشگاه پیام نور استان تهران در تاریخ ۲۰ ام آذر ماه سال ۹۸

در این جلسه آقای دکتر شاه حسینی دبیر هیئت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران، آقای دکتر تواضعی، آقای دکتر سیفی و آقای دکتر نصیری و سایر اعضای کارگروه تخصصی دانشگاه‌های دولتی و وابسته به دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند. طبق برنامه در ابتدا جلسه اولیه‌ای جهت معرفی و آشنایی اعضای اعزامی هیئت ناتک استان تهران و مسئولین دانشگاه برگزار شد و سپس بازدید کالبدی در دستور کار قرار گرفت. در ادامه نیز مصاحبه‌هایی با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان انجام گرفت که گزارش آنها پس از جمع بندی در کارگروه مربوطه به گزارش هیئت عالی استانی قرار خواهد گرفت و منتشر می‌شود.

 

در ادامه آقای دکتر اورکی ریاست محترم این واحد از دانشگاه پیام نور ضمن خوشامدگویی از تشکیل این جلسه رضایت داشتند و درخواست استمرار چنین جلساتی را داشتند. آقای دکتر اورکی به معرفی دانشگاه پیام نور استان تهران پرداختند. این دانشگاه در سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و به دلیل ازدحام جمعیت به چهار واحد مجزا تفکیک شد (تهران شمال، تهران جنوب، تهران غرب و تهران شرق) که هر کدام میزبان گروه رشته‌های خاصی هستند. این واحد در مقطع کارشناسی ۱۶ کد رشته فعال در مقطع ارشد ۴۲ و در مقطع دکتری ۸ رشته فعال دارد. در مجموع حدود ۶۵۰۰ دانشجو در تمام مقاطع، ۶۰ عضو هیئت علمی و ۹۰ نفر پرسنل اداری به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی دارند. آقای دکتر عبادی معاونت محترم آموزشی نیز نکاتی را راجع به مسائل آموزشی افزودند. به طور مثال کلاس‌ها در واحدهای پیام نور با هدف رفع اشکال تشکیل می‌شود و در مقطع ارشد به ازای دو واحد ۸ جلسه کلاس بایستی تشکیل شود. از طرفی جهت فراهم کردن زمینه‌های پژوهشی برای دانشجویان اقدامات ویژه‌ای نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی با اساتید مجرب اعطای پاداش به پایان نامه‌هایی که به منجر به مقاله می‌شود.

 

نکته قابل تأمل دیگری که در این جلسات ذکر شد، کاهش بودجه دانشگاه به یک سوم در سال ۹۰ بود که با توجه تورم‌های مشکلات بسیاری را ایجاد کرد. البته در سال ۹۰ این دانشگاه در حدود ۱۸ هزار نفر دانشجو داشت و اکنون این تعداد کمتر از ۸ هزار نفر است.

 

از دیگر نکات مهم عدم وجود کانون دانش آموختگان مستقل که زمینه ارتباط جامعه و دانشگاه است، بود. این کانون پیگیر اشتغال دانش آموختگان در دستگاه‌های دولتی و اجرایی است.

 

با توجه به ساختار این دانشگاه، اکثر دانشجویان ترددی هستند و خوابگاه ندارند. با این حال مکانی برای آنها در نظر گرفته شده است که دانشجویان ارشد و دکتری در صورت نیاز اسکان پیدا کنند اما ظرفیت آن در حدود ۱۲ نفر است.

کلید واژه ها: دانشگاه پیام نور تهران جنوب


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.