بازدید از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ ۰۹/۱۱/‏۱۴۰۱

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۸ کد : ۳۳۴۳۰ اخبار اطلاعیه ها بازدیدهای هیئت استانی
تعداد بازدید:۳۱۱

با هدف بازدید از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، مدیران و کارشناسان این اداره با هماهنگی قبلی و در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بازدید نمودند. در این بازدید که آقایان دکتر شاه‌حسینی «مدیر کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران»، دکتر حسین میرزائی «اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران»، دکتر هدهدی، «معاون اداره کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران» و خانم‌ها دکتر میرزاپور، «سرپرست محترم گروه نظارت بر موسسات پژوهشی وزارت عتف»، دکتر احمدزاده راجی، «کارشناس مسئول نظارت و ارزیابی مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری» به عنوان اعضای تیم بازدید حضور داشتند؛ فضای فیزیکی، زیرساخت و امکانات، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، وضعیت نیروی انسانی و امور اداری و مالی این پژوهشگاه که وابسته به وزارت عتف می باشد مورد بررسی قرار گرفت.

موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی در جلسه مورخ ۱۳۶۰/۱۰/۲۶ به تصویب هیات وزیران رسید و سپس به استناد مصوبه یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۳۶۹/۱/۲۱ و مطابق مصوبه شورای گسترش آموزش عالی مورخ ۱۳۷۳/۲/۲۴ نام آن به «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» با مجوز شش پژوهشکده تغییر یافت، با توجه به ضرورت بازنگری و اصلاح در اساسنامه مصوب شورای گسترش آموزش عالی براساس نیازها، مقتضیات و مصالح نوپدید کشور، انطباق آن با اسناد بالادستی از جمله : سند چشم‌انداز، سیاست‌های ابلاغی مصوب مجمع تشخیص مصلحت، نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌های توسعه کشورمصوب مجلس شورای اسلامی؛ اساسنامه جدید در تاریخ ۱۳۷۹/۱۲/۱۹ به تصویب رسید.

در این بازدید که حدود پنج ساعت و نیم به طول انجامید، پس از نشست با رئیس و معاونان پژوهشگاه؛ ابتدا از فضای فیزیکی مجموعه، سالن تمدن و حکمت، آزمایشگاه زبان‌شناسی، کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های موسسه بازدید به عمل آمد و اعضاء تیم بازدید با دانشجویان و برخی از اساتید و کارکنان گفتگو داشتند سپس جلسه با هیات رئیسه موسسه برگزار شد و ضمن استماع گزارش فعالیت‌ها و دستاوردها؛ نظرات، سؤالات و ابهاماتی که در بررسی مستندات و گزارش‌های دریافتی از پژوهشگاه و یا از اطلاعات مندرج در وب‌سایت پژوهشگاه استخراج شده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ریاست پژوهشگاه جناب آقای دکتر نجفی اشاره کردند این موسسه بزرگترین واحد پژوهشگاهی کشور است که اولین بار شعار زن،کار و ایده را پیاده‌سازی کرده است و براساس اسناد بالادستی؛ شیوه‌نامه اتقای اعضای هیأت علمی پژوهشی بازطراحی شده است تا با شرایط روز پژوهش هماهنگ گردد. دکتر شاه‌حسینی مدیر کل نظارت ارزیابی نیز به این نکته اشاره کردند که در صورت تصویب این آئین‌نامه‌ها بسیاری از دغدغه‌های اعضاء هیات علمی پژوهشی برطرف خواهد شد. دکتر میرزایی نیز به ضرورت اخذ مصوبه هیات امنا و هیات رئیسه در خصوص این بازطراحی تاکید کردند. در ادامه دکتر هدهدی ضرورت توجه بیشتر به ایده‌پردازی‌های خلاقانه و کارآفرینانه در حوزه علوم انسانی و مرکز نوآوری ایجاد شده در این پژوهشگاه را یادآور شدند. در ادامه جلسه بررسی مستندات و نواقص فرم‌های خوداظهاری توسط همکاران اداره کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران انجام شد. گزارش نهایی ارزیابی وضعیت و عملکرد موسسه مذکور پس از جمع‌بندی بررسی‌ها و تحلیل نقاط قوت و نقاط قابل بهبود به مرکز نظارت وزارت عتف ارسال خواهد شد.
 


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.