برگزاری چهاردهمین نشست هیات های نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت استان های سراسر کشور

برگزاری چهاردهمین نشست هیات های نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت استان های سراسر کشور با حضور وزیر علوم در تاریخ یکم و دوم آذرماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه تهران

۰۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۰ کد : ۳۱۵۸۲ اخبار نشست ها و کارگروه های تخصصی
تعداد بازدید:۱۵۳
برگزاری چهاردهمین نشست هیات های نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت استان های سراسر کشور با حضور وزیر علوم در تاریخ یکم و دوم آذرماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه تهران

بر اساس ابلاغ ریاست محترم  مرکز نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف ( دکتر روح الله رازینی )، برگزاری چهاردهمین نشست هیات های نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت استان های سراسر کشور  در تاریخ بکم و دوم آذرماه 1401 به عهده دانشگاه تهران به عنوان میزبان گذاشته شد .

 در نیمروز اول این نشست که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت عتف برگزار گردید، وزیر محترم علوم(جناب آقای دکتر رازینی )، ریاست محترم دانشگاه تهران ( جناب آقای دکتر مقیمی) و معاون محترم آموزشی دانشگاه تهران (جناب آقای دکتر کمره ای) حضور داشتند . 

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه نظارت و ارزیابی ترمز سیستم نیست بلکه همچون کلاج است که تسهیل‌گری می‌کند، گفت: ارزیابی مدیران آموزش عالی از تکالیف این مرکز است و در همین راستا کانون ارزیابی مدیران، ذیل این مرکز ایجاد می شود.

دکتر سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیات نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران نیز به دو مفهوم کلیدی «نظارت» و «کیفیت» اشاره کرد و گفت: برای آنکه در عرصه آموزش عالی بتوانیم به اهداف مهم نائل شویم نیاز است که بازتعریف مجددی از برخی مفاهیم کلیدی انجام دهیم.

وی افزود: در عرصه مدیریت وقتی صحبت از نظارت می‌شود چند واژه و مفهوم مختلف همچون نظاره کردن، پایش کردن و همچنین کنترل و نظارت مطرح می‌شود. همچنین ایشان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: لازم است یک بار از بالا به فعالیت‌ها نگاه کنیم و مفاهیم کلیدی را تعریف کرده و بر اساس آن مفاهیم و معیارهایی را طراحی کنیم که ما را به هدف نهایی برساند.

در ادامه جناب آقای دکتر کمره ای مهاون آموزش و نایب رئیس هیات نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران نیز نکاتی ارزنده در خصوص نظارت ، ارزیابی و کیفیت اشاره نموند .

نشست مذکور ، پس از اقامه ی نماز در وزارت عتف و در محل سالن شهید قاسم سلیمانی واقع در دانشگاه تهران ادامه یافت .


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.