بازدید و بررسی جامع از پژوهشگاه صنعت نفت

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۷ کد : ۲۸۳۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۱
بر اساس برنامه زمانبندی بازدید از دانشگاه‌ها وموسسات پژوهشی در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۱ مدیران و کارشناسان اداره کل نظارت ، با هماهنگی قبلی از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید نمودند. در این بازدید که آقایان دکتر شاه حسینی ، دکتر نظری، دکتر کوکبی، دکترخان میرزا، دکترگروسی مختارزاده، دکتر هدهدی، مهندس باقرشاهی و خانم دکتر احمدزاده راجی به عنوان اعضاء تیم بازدید حضور داشتند؛ فضای فیزیکی، زیرساخت و تجهیزات، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاه های این پژوهشگاه مورد بررسی قرارگرفت.
بازدید و بررسی جامع از پژوهشگاه صنعت نفت

این پژوهشگاه وابسته به وزارت نفت بوده و شامل سه پردیس با عناوین پردیس پژوهش و توسعه صنایع بالادستی نفت، پردیس پژوهش و توسعه صنایع پایین‏ دستی نفت و پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست، که هرکدام چند پژوهشکده را شامل می شوند  و نیز مرکز پژوهش و توسعه فناوری‌های نفت کرمانشاه، شکل گرفته است.

در این بازدید که یک روز کاری زمان برد، پس از نشست با رئیس و معاونان پژوهشگاه و استماع گزارش فعالیت‌ها و دستاوردها؛ نظرات، سوالات و ابهاماتی که در بررسی مستندات و گزارش‌های دریافتی از پژوهشگاه و یا از اطلاعات مندرج در وبگاه پژوهشگاه استخراج شده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه آقای دکتر محمد علی شاه حسینی مدیرکل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران در خصوص ضرورت تعامل پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت عتف در جهت تلاش بیشتر در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید کردند.

آقای دکتر توفیقی ریاست پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کردند یکی از اهداف این پژوهشگاه تشخیص اولویت‌های صنعت نفت کشور است تا به عنوان پلی بین دانشگاه و صنعت، چرخه اقتصادی پژوهش را به صنعت گره زده و از خروج ارز جلوگیری شود و تمام پروژه‌هایی که در برنامه‌های این سازمان قرار می‌گیرند معطوف به یک قرارداد صنعتی است و دانش‌های فنی موجود در پژوهشگاه صنعت نفت در نهایت به توسعه تکنولوژی منجر می‌شود. همچنین در خصوص طرح میزبانی نیز اشاره کردند که پژوهشگاه میزبان 120 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های مختلف است که درحال پژوهش بر روی پروژه های تحقیقاتی می باشند.

در این بازدید، جلسه‌ای جهت هم اندیشی با اعضای هیئت علمی و کارکنان نیز برگزار شد. اعضای تیم بازدید کننده همچنین از آزمایشگاه‌های مختلف پژوهشگاه و دستگاه‌هایی که در شبکه آزمایشگاهی در حال خدمات رسانی به مراکز و مؤسسات پژوهشی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند بازدید کردند.

در پایان مقرر گردید کلیه مستندات  تکمیلی خواسته شده جهت بررسی فعالیت‌ها، و تهیه و ارسال گزارش نهایی ارزیابی عملکرد پژوهشگاه به وزارت عتف؛ در اسرع وقت به اداره کل نظارت و ارزیابی استان تهران ارسال گردد.

 

کلید واژه ها: بازدید پژوهشگاه


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.