بازدید مجدد هیئت ناتک استان تهران از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۳۹۲۶۱ اخبار بازدیدهای هیئت استانی
تعداد بازدید:۸۲
بازدید مجدد هیئت ناتک استان تهران از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

 

با هدف پیگیری نتایج گزارش تهیه شده قبلی در خصوص ارزیابی وضعیت و عملکرد پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و نکات اصلاحی و پیشنهادات اداره کل نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان تهران برای ارتقای کیفیت پزوهشگاه مذکور در روز یکشنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۲ برای دومین بار جلسه‌ای در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس و معاونین پژوهشگاه ، مدیرکل نظارت استانی و کارگروه تخصصی اداره کل برگزار گردید، گزارشی از عملکرد پژوهشکده‌ها و گروههای پژوهشی و سایر فعالیت‌های آن ارائه و موضوعات گزارش قبلی و نواقص و تذکرات اصلاحی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براساس توضیحات آقای دکتر ده پهلوان رئیس جدید پژوهشگاه و دیگر مسئولان محترم در زمینه رفع چالش‌ها و بهبود نقاط ضعف (از اولین بازدید تاکنون) اقدامات مثبتی انجام شده است که مقرر گردید مستندات آن نیز به این اداره کل جهت انعکاس به وزارت عتف ارسال گردد.

در ادامه جلسه، پیشنهادات و راهکارهایی از سوی آقای دکتر شهبازی مدیرکل و آقای دکتر هدهدی معاونت اداره کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران در جهت نحوه ارتقا اعضای هیأت علمی، تعیین تکلیف آیین نامه پژوهشگران غیر هیئت علمی، تشکیل کمیته بهره وری،استفاده از ظرفیت بنیاد نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهره گیری از ظرفیت دانشجویان پسادکترا، توجه به طرح های پژوهشی تقاضامحور،تعامل با دیگر پژوهشگاهها و مراکز فناوری داخلی و بین المللی، توجه به برنامه‌های توانمند سازی، توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی، توسعه درآمدهای اختصاصی ومتنوع سازی درآمدهای پژوهشگاه و..... ارائه گردید.

بنظر می‌رسد با وجود ۱۳۰۰ شهر تاریخی و ۳۰۰ روستای تاریخی، فرصت مناسبی برای پژوهش و تحقیق در زمینه آثار باستانی و بررسی و ایجاد شرایط مناسب برای بوم گردی و جذب توریست در این پژوهشگاه فراهم بوده و لازم باشد تا زیرساخت‌های مناسب در این امر مهم با مطالعات گسترده در حوزه گردشگری ایجاد گردد.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.