بازدید از واحد تهران شمال دانشگاه پیام نور

بازدید هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران از واحد تهران شمال دانشگاه پیام نور استان تهران در تاریخ ۲۷ ام آذر ماه سال ۹۸

۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۰۵۲۸ اخبار بازدیدهای هیئت استانی
تعداد بازدید:۳۲۱
بازدید هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران از واحد تهران شمال دانشگاه پیام نور استان تهران در تاریخ ۲۷ ام آذر ماه سال ۹۸

 

در تاریخ ۲۷/‏۰۹/‏۹۸‬ هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان تهران از دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال بازدید به عمل آمد، ابتدا جلسه اولیه‌ای با هئیت رئیسه و مدیران ستادی برگزار و گزارشات کمی و کیفی دانشگاه اخذ شد. سپس، بازدید میدانی برای بررسی امکانات کالبدی اداری، آموزشی، کمک آموزشی، دانشجویی، فرهنگی، رفاهی، ایمنی و وضعیت بهداشتی و همراه با تهیه گزارش تصویری صورت گرفت. در مرحله بعدی، جلسات سه گانه مجزا با اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان برای اخذ نظرات، درخواست‌ها و بیان مشکلات برگزار گردید و در نهایت، گزارشات بخشی جمع‌بندی و بازخوردی به ریاست دانشگاه با توضیحاتی ارائه شد.

آقای دکتر شاه حسینی، آقای دکتر نصیری، آقای دکتر گرمابی و سرکار خانم دکتر سیفی از طرف هیئت استانی در این بازدید حاضر بودند. از طرف واحد تهران شمال دانشگاه پیام نور نیز آقای دکتر هاشمی ریاست محترم این واحد به همراه آقای دکتر اسلامی معاونت فرهنگی، خانم دکتر عسگری معاونت محترم آموزشی، خانم دکتر فدوی مدیریت مالی و خانم دکتر روحانی به عنوان معاونت پژوهشی در این جلسه حاضر بودند.

در ابتدا حدود یک ساعت ارائه اولیه توسط مسئولین دانشگاه برگزار و سپس بازدید کالبدی از محیط دانشگاه آغاز شد. در ادامه نیز مصاحبه با اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان انجام پذیرفت.

آقای دکتر هاشمی با تأکید بر کیفیت علمی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این دانشگاه بر این نکته اشاره داشتند که عده زیادی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های برتر نظیر امیرکبیر و شریف رفته‌اند. ایشان افزودند که قبل از سال ۹۰ تنها ۵ رشته در دانشگاه فعال بوده اما در حال حاضر تمامی رشته‌های فنی، ۲۷ رشته در مقطع ارشد و ۴۳ رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع دکتری فعال می‌باشد. حدود ۳۰۰۰ دانشجو و ۵۵ کارمند در این واحد مشغول به کار و تحصیل هستند. ۲۵ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه هستند که به صورت پیمانی، مأموریت و رسمی هستند. از نظر امکانات رفاهی هم ایشان تصریح کردند که در این واحد فضای کتابخانه ندارند ولی در ساختمان مرکز شهر این امکان برای دانشجویان مهیاست در ادامه نیز این پراکندگی ساختمان‌ها را جز معضلات برشمردند. از لحاظ فضای آموزشی نیز امکانات مناسبی دارند و در برخی موارد نیز فضای مازاد دیده می‌شود.

در بخش فرهنگی نیز آقای دکتر اسلامی معضل نگرش کیفی به فعالیت‌ها را پرر اهمیت دانستند و تغییر رویکرد در این زمینه را از دید کمی به دید کیفی داشتن ضروری دانستند. همچنین وجود دفتر مشاوره در ساختمان شهید کاوه را مزیت دانستند و اعلام کردند در سال جاری ۳ رویداد ورزشی برگزار کرده‌اند.

در بخش آموزشی نیز خانم دکتر عسگری معضل تعداد بالای دانشجویان انصرافی را به دلیل بکارگیری سیاست سخت گیری در شیوه آموزشی و امتحانات را جدی برشمردند به طوری که حدود ۲۰ درصد دانشجویان کارشناسی در سال اول یا دوم از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند. در کل درصد ماندگاری در حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی است و در مقطع کارشناسی ارشد این درصد کمی بیشتر است.

آقای دکتر روحانی نیز وضع پژوهشی دانشگاه را مطلوب دانستند به طوری که در ۵ سال گذشته حدود ۲۸۳ مقاله ISI از دانشجویان این واحد چاپ شده است و هر ترم کارگاهی جهت آموزش مهارت مقاله نویسی برگزار می‌شود.

از دیدگاه دانشجویان علت انصراف هم کلاسی‌هایشان را عدم حضور اساتید در کلاس‌ها می‌دانستند. به طور کلی حضور اعضای هیئت علمی ساعات مشخصی ندارد. از طرف دیگر در برخی رشته‌ها مانند مهندسی پزشکی که بیشترین دانشجو را دارد هیچ هیئت علمی ندارند. از نظر دانشجویان و کارکنان نیز چند تکه بودن مراکز اداری و ساختمان‌ها معضل بزرگی است.

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه پیام نور تهران شمال هیئت های نظارت استانی دانشگاه های دولتی


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.